←  Проект Закону України "Про дорожній рух та його безпеку"

Форум "За порядок на дорогах!"

»

Дорожня реформа: Медогляд по-новому та «ід...

Жигуліст фотография Жигуліст 23 окт 2016

Остап Новицький. АВТО.РІА.

Продовжуємо готуватися до змін. Сьогодні ми розглянемо фрагмент законопроекту №5184 «Про дорожній рух та його безпеку», який стосується процедури та періодичності проведення медогляду кандидатів у водії та водіїв, а також спробуємо розібратися з новим поняттям «психофізіологічна експертиза з оцінкою рівня розвитку професійно важливих психофізіологічних якостей кандидатів у водії та водіїв».



Що нового?
Почнемо, мабуть, з найновішого – психофізичної експертизи. Зараз, як і раніше, для отримання водійських прав необхідно пройти медкомісію. Але ця процедура стосується лише основних факторів стану здоров'я досліджуваного – зору, кардіологічних захворювань і т. п. А чи може людина адекватно поводитися за кермом, реагувати на зміну дорожньої обстановки, чи не кине кермо в паніці при складних обставинах – на такі питання медкомісія відповідей не дасть. Так, зараз існує вимога отримати довідку від психіатра, але там, в основному, перевіряють чи не знаходиться кандидат на обліку в психоневрологічному диспансері і чи нема його в списку наркозалежних.
З метою визначення придатності до повноцінного і безпечного виконання функцій водія і буде введена «психофізіологічна експертиза з оцінкою рівня розвитку професійно важливих психофізіологічних якостей кандидатів у водії та водіїв».


Коли йти на медогляд вперше?


Бажаючі отримати "права" повинні отримати позитивний результат попереднього медичного огляду. А допуском до цього етапу буде служити позитивний результат пройденої раніше психофізіологічної експертизи.


Періодичність медогляду

Изображение
Періодичному медичному огляду підлягають водії транспортних засобів для підтвердження права на керування транспортним засобом:
  • у віці до 55 років - один раз у 10 років;
  • у віці від 56 до 75 років - один раз на 5 років;
  • у віці 76 років і старше - один раз на 3 роки;
  • водії, які виконують роботи по перевезенню пасажирів і вантажів, – раз в 2 роки (у віці від 60 років – щорічно).

Сюрприз: порушникам - частіше
Водії, які «попалися» в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння, або під дією лікарських препаратів, що впливають на здатність керування транспортними засобами, але не позбавлені права керування ТЗ у відповідності з законодавством, проходять медичні огляди двічі в рік протягом трьох років після фіксації порушення.
Для водіїв, позбавлених права керування транспортними засобами за керування в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння, позачерговий медичний огляд проводиться за направленням уповноваженої посадової особи Національної поліції України.
Що стосується водіїв, які регулярно здійснюють грубі порушення у сфері дорожнього руху та його безпеки (тричі і більше протягом року) поліція отримає право направити до суду протокол з пропозицією розгляду питання про обов'язкове проходження таким водієм психофізіологічної експертизи.
До отримання результатів психофізіологічної експертизи водійське посвідчення підлягає тимчасовому вилученню.
Відповідальність лікарів та експертів


Фахівці (посадові особи) закладів охорони здоров'я, які проводять медичні огляди та психофізіологічну експертизу, несуть персональну відповідальність згідно із законодавством України за справедливість висновку щодо кандидата у водії або водія за результатами проведення медичного огляду або психофізіологічної експертизи.


Всі дані про порушення ПДР, ДТП за участю водіїв, результати медогляду та психофізичної експертизи будуть зберігатися в єдиному електронному держреєстрі, тому обдурити систему, подавши заяву на видачу «прав», наприклад, в іншому місті, не вийде.


«Ідіотен тест»


Те, що юридичною мовою називається «психофізіологічна експертиза», в Європі давно отримало власну народну назву – «ідіотен тест» (мова про Medizinisch-Psychologische Untersuchung, MPU).


Поки невідомо, як саме буде виглядати інтерпретація європейської практики цього явища в Україні, але ми трохи розповімо про те, як це відбувається в Німеччині.


Якщо водій порушує правила дорожнього руху систематично, відбутися лише штрафами не вийде. Зазвичай, після третього порушення (наприклад, перевищення швидкості) за певний період часу «щасливчик» отримує запрошення пройти цей тест. А за грубі порушення (такі як алкоголь за кермом) – можна отримати запрошення на MPU і відразу. Якщо не з'явитися – справа може дійти і до в'язниці. Але просто прийти кудись, заповнити кілька бланків з питаннями – не той випадок.


Для здачі тесту слід пройти спеціальну підготовку. Якщо «пощастило» і направили в групу – спецкурс обійдеться в 500-600 євро. Якщо з порушником будуть працювати психологи індивідуально, протягом приблизно 40 навчальних годин, інструктуючи його на теми «чому порушувати ПДР – це погано», процедура «потягне» від 80 до 150 євро в годину: отож, щоб отримати у свою картку всі 40 відміток про проходження спецкурсу, доведеться викласти від 500 до 6000 євро.


Після завершення «навчання» приходить пора здати цей самий «ідіотен тест». Вартість спроби – від 400 до 755 євро (варіюється від типу порушення). Питання там задають різні: з подвійним або завуальованим змістом, з провокацією, такі, що збивають з пантелику. Та й самі екзаменатори не церемоняться з «клієнтами».


Наприклад, ще на вході в кабінет можуть запитати «чому ви не закрили двері?» Озирнувся – тест може бути і не зданий: якщо не здатний запам'ятати просту дію, то яке там «за кермо». Або ситуація: ви їдете вночі, бачите у світлі фар птаха, що сидить на дереві, ваші дії? – Правильна відповідь «зупинюся і відрегулюю фари». «Скільки в Німеччині поворотів?» – правильна відповідь «два, лівий і правий», і так далі.


Обов'язково будуть ситуації де ви опиняєтеся або п'яним на вулиці і відбувається щось екстремальне (треба когось рятувати, наприклад), або потрібно терміново виїхати для допомоги комусь із близьких, а в цей час ви на вечірці. Завжди потрібно відповідати, що п'яним на вулиці ви ніколи не з'явитесь і за кермо в такому стані ніколи-ніколи не сядете.


Самі німці бояться отримати запрошення на MPU як вогню: по-перше, це чималі фінансові витрати, по-друге купа витраченого часу, по-третє – сама процедура досить принизлива. Тому там майже і не порушують. Можливо, ця практика буде корисною і в Україні, адже одні штрафи, якого розміру б вони не були, ефекту не дають.


Ответить

Жигуліст фотография Жигуліст 23 окт 2016

В матеріалі за посиланням є опитування про ідіотен-тест. Пропоную ознайомитись і проголосувати.
Я ще вагаюсь між відповідями
- Я за, давно пора!
- Я проти, це створить новий вид корупції
Ответить

gtc фотография gtc 23 окт 2016

Просмотр сообщенияЖигуліст (23 октября 2016 - 00:24) писал:

ви їдете вночі, бачите у світлі фар птаха, що сидить на дереві, ваші дії? – Правильна відповідь «зупинюся і відрегулюю фари».

Немец сам, без СТО, ночью должен лезть регулировать фары?! НЕ ВЕРЮ!
Ответить

Юрыч фотография Юрыч 23 окт 2016

Просмотр сообщенияЖигуліст (23 октября 2016 - 00:24) писал:

Самі німці бояться отримати запрошення на MPU як вогню: по-перше, це чималі фінансові витрати, по-друге купа витраченого часу, по-третє – сама процедура досить принизлива. Тому там майже і не порушують. Можливо, ця практика буде корисною і в Україні, адже одні штрафи, якого розміру б вони не були, ефекту не дають.

:D
Так і напрошується логічний висновок: всіх, не залучених до служби в держсекторі, працездатних українців примусово відправити на довготривалу стажировку до німців, а хто буде порушувати й після тієї стажировки - відправити довічно!
:D
Ответить

Гость_Gesha_* 23 окт 2016

Сержант Петренко трое дiтей. Хочете направлю на психтест?
Ответить