Перейти к содержимому


Що таке Правила дорожнього руху, і в якому випадку наступає відповідальність за їх порушення


В теме одно сообщение

#1 Жигуліст

    Родом из ФУДД

  • Администратор
    • Перейти к галерее
  • 28.078 сообщений
  • ПМЖне Одесса

Отправлено 09 Октябрь 2017 - 21:00

Отже, пропоную розібратись, що таке Правила дорожнього руху, і в якому випадку наступає відповідальність за їх порушення.
Взагалі — з чого складаються Правила? Вони складаються із:
- визначень;
- приписів;
- заборон;
- нормативів
- визначення прав і обов’язків.
(якщо щось забув, прошу зауважити)
Саме ця сукупність — визначень, приписів, заборон і нормативів, формує набір алгоритмів, яких повинні дотримуватись учасники дорожнього руху та особи, відповідальні за його організацію, а також за утримання дорожніх споруд і утримання відповідної інфраструктури. І все це загалом називається Правилами дорожнього руху. І, як документ державного управління, Правила вводяться в дію (вносяться зміни до них) відповідною постановою Кабінету міністрів України. Тобто Правила дорожнього руху є складовою частиною законодавства.

Тепер розберемося, що таке відповідальність за їх (Правил) порушення. В нашому законодавстві є документ, який називається Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУАП), і містить в собі порядок притягнення, а також зміст і обсяг заходів покарання і примусу за заподіяні правопорушення. ПРАВопорушення. Тобто, порушення ПРАВил. Можна сказати — ПРАВИЛ-порушення. ПРАВИЛ-не-виконання. Різних правил. З усіх сфер життя суспільства. Але правил, які визначені законодавчими актами, тобто мають силу закону.

Цитата

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов'язків, відповідальності перед суспільством.

Цитата

Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.


Нас цікавлять ті положення КУАП, що стосуються дорожнього руху. В Кодексі є відповідна окрема глава - “Глава 10 АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ НА ТРАНСПОРТІ, В ГАЛУЗІ ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА І ЗВ'ЯЗКУ.” Саме в цій главі розміщені заходи примусу за порушення/не виконання Правил дорожнього руху. Щоправда, порушення, що можуть стосуватись учасника дорожнього руху, розглядаються і в інших розділах, наприклад в "екологічному":

Цитата

Стаття 81. Експлуатація автомототранспортних та інших пересувних засобів з перевищенням нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах


Во-пєрвих, ето красіво...

В якості прикладу розглянемо зміст розділу про користування зовнішніми світловими приладами. Назва звучить так: “19. Користування зовнішніми світловими приладами”. Враховуючи те, що цей розділ є розділом Правил дорожнього руху, то не буде неправильним таке розуміння: “19. Правила користування зовнішніми світловими приладами”. Тобто в цьому розділі визначені правила (алгоритми) користування зовнішніми світловими приладами.
В розділі перелічені певні приписи:

Цитата

19.1. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги, а також у тунелях на транспортному засобі, що рухається, повинні бути ввімкнені такі світлові пристрої:
а) на всіх механічних транспортних засобах - фари ближнього (дальнього) світла;
б) на мопедах (велосипедах) і гужових возах (санях) - фари або ліхтарі;
в) на причепах та транспортних засобах, що буксируються, - габаритні ліхтарі.
Примітка. В умовах недостатньої видимості на механічних транспортних засобах дозволяється замість фар ближнього (дальнього) світла ввімкнути протитуманні фари.

і явно виражені заборони:

Цитата

19.7. Забороняється підключати задні протитуманні ліхтарі до сигналів гальмування.

Чим вважати, приписом чи забороною ций пункт:

Цитата

19.9. Задній протитуманний ліхтар дозволяється використовувати виключно в умовах недостатньої видимості як у світлу, так і в темну пору доби.
вирішуйте самі. Для мене це не важливо. Тому що припис "В умовах недостатньої видимості (видимість дороги в напрямку руху менше 300 м у сутінках, в умовах туману, дощу, снігопаду тощо) на механічних транспортних засобах дозволяється замість фар ближнього (дальнього) світла ввімкнути протитуманні фари." я читаю так - "в умовах достатньої видимості увімкнення протитуманних фар не дозволяється." Тобто увімкнення протитуманних фар в умовах видимості більше, ніж 300 м, є порушенням Правил дорожнього руху.
Тобто невиконання вимог/приписів/заборон, викладених в цьому розділі, по суті є невиконання вимог Правил. Тобто настає адміністративна відповідальність за Статтею 122. "Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху" частина 2. "Порушення правил... користування зовнішніми освітлювальними приладами" накладення штрафу в розмірі двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (425 грн.) або 50 штрафних балів.
Тобто водій, який вважає можливим увімкнути протитуманні фари в умовах нормальної видимості, будь-то вдень або вночі, виходячи чи то з естетичних міркувань, чи то з міркувань підвищення витрати палива, умисно чи неумисно вчиняє дії, що суперечать положенням Правил дорожнього руху. Тобто порушує Правила. І ніяка красота "чотириокого автомобіля" не може слугувати підставою для вчинення адміністративного правопорушення.

"Что нє запрєщєно (у ПДР), то разрєшено".

Серед певної частини автоспільноти поширена теза - якщо немає прямої заборони, то немає порушення. На кшалт - не можна порушити те, що не заборонене.
Приклад 1.
В Розділі ПДР 5. ОБОВ'ЯЗКИ І ПРАВА ПАСАЖИРІВ відсутня заборона псувати внутрішнє обладнання транспортних засобів. Але за пошкодження настає відповідальність за Статтею 119. "Порушення правил користування засобами автомобільного транспорту та електротранспорту. Пошкодження внутрішнього обладнання та стекол автобусів, маршрутних таксі, тролейбусів або трамваїв".
Приклад 2.
Рух по узбіччю.

Цитата

узбіччя - виділений конструктивно або суцільною лінією дорожньої розмітки елемент автомобільної дороги, який прилягає безпосередньо до зовнішнього краю проїзної частини, розташований з нею на одному рівні та не призначений для руху транспортних засобів, крім випадків, передбачених цими Правилами. Узбіччя може використовуватися для зупинки і стоянки транспортних засобів, руху пішоходів, мопедів, велосипедів (за відсутності тротуарів, пішохідних, велосипедних доріжок або у разі неможливості пересуватися по них), гужових возів (саней);
Тобто для широкого загалу транспортних засобів рух по узбіччю заборонений. "Індульгенцію" мають лише велосипедисти, водії мопедів, погоничі гужових возів (саней) і вершники. Для них прописали в ПДР окремий пункт:

Цитата

11.14. Рух по проїзній частині на велосипедах, мопедах, гужових возах (санях) і вершникам дозволяється лише в один ряд по правій крайній смузі якомога правіше, за винятком випадків, коли виконується об'їзд. Поворот ліворуч та розворот дозволяється на дорогах з однією смугою для руху в кожному напрямку і без трамвайної колії посередині. Дозволяється рух по узбіччю, якщо це не створить перешкод пішоходам.
Тобто для решти учасників дорожнього руху діє припис із визначення узбіччя - елемент автомобільної дороги, не призначений для руху. Порушення цього припису є Порушенням Правил дорожнього руху, тобто має склад адміністративного правопорушення. А зважаючи на те, що даний припис не має відповідної окремої оцінки в КУАП, то відповідальність настає за Статею 125 "Інші порушення правил дорожнього руху", і тягне за собою попередження.

Підсумовуючи викладене.
Відсутність прямої заборони чи естетичні міркування не можуть бути виправданням дій/бездіяльності, що не відповідають порядку і правилам, визначеним діючим законодавством. Для того, щоб створити комфортні умови для дорожнього руху собі та іншим - достатньо знати і дотримуватись Правил дорожнього руху.
Самая главная ошибка - полагать, что ты не ошибаешься.

#2 Жигуліст

  • ПМЖне Одесса

Отправлено 09 Октябрь 2017 - 22:46

Якщо є цензурні зауваження, прОшу... :smile:
Самая главная ошибка - полагать, что ты не ошибаешься.





Количество пользователей, читающих эту тему: 1

0 пользователей, 1 гостей, 0 анонимных

Анализ сайта онлайн
Loading the player...