До Краматорського міського суду Донецької області 84333, м.Краматорськ, вул.Маяковського, 21
Позивач: ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________ ________________________________________
Відповідач:
Публічне акціонерне товариство “По газопостачанню та газифікації” Донецькоблгаз“ вул.Південна, 1, м.Краматорськ, Донецька область, 84313 тел. 0 (626) 42-33-06 Код ЄДРПОУ 03361075
Краматорське управління по газопостачанню та газифікації вул.Південна, 1, м.Краматорськ, Донецька область, 84313 тел. (0626) 48-14-44
ПОЗОВНА ЗАЯВА
На підставі _________________________________ я є власником квартири за адресою: ______________________ в місті Краматорську та споживачем природного газу за вказаною адресою.
У ______________ 2016 року Відповідачем було здійснено коригування розрахунків за природний газ з населенням у разі відсутності газових лічильників у період з 06.05.2015р. по 31.01.2016р. (включно), у зв’язку з чим мені було донараховано ______________ гривень за минулий період, хоча в мене відсутня будь-яка заборгованість за газ у вказаному вище періоді.
Зі змісту роз’яснень Краматорського УГГ ПАТ “По газопостачанню та газифікації” Донецькоблгаз, що були розміщені на офіційному веб-сайті Краматорської міської ради вбачається, що додаткові нарахування були здійснені у зв’язку із набранням чинності постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.09.2015 року по справі No826/16447/15 (залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.11.2015р., ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.01.2016р.).
Даною постановою визнано незаконною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників” від 29 квітня 2015 року No237.
Разом з тим, я, як мешканець міста Краматорськ, та споживач комунальних послуг, зокрема з газопостачання, вважаю вищезазначені дії Відповідача щодо здійсненого коригування незаконними та неправомірними, а саме:
Відповідно до п.10 Правил надання населенню послуг з газопостачання, затверджених Постановою КМУ від 09.12.1999 No2246 розрахунок населення за надані
послуги з газопостачання починаючи з 1 квітня 2015 р. здійснюється за роздрібними цінами на природний газ, що використовується для потреб населення, диференційованими залежно від місячного обсягу та видів споживання, що встановлені НКРЕКП, за показаннями лічильників газу, а у разі їх відсутності - за нормами споживання природного газу (крім випадків, передбачених абзацом другим пункту 16-1 цих Правил).
Нарахування за спожитий природний газ до 06.05.2015р. здійснювалося відповідно до норм споживання, які встановлені Постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 р. N 619 «Про затвердження норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників»:
- плита газова при наявності централізованого гарячого водопостачання – 6, - плита газова за відсутності централізованого гарячого водопостачання та
газового водонагрівача - 9, - плита газова та газовий водонагрівач – 18. Постановою КМУ “Про внесення змін до норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників” від 29 квітня 2015 року No237 раніше встановлені норми зменшено у два рази відповідно.
Постановою окружного адміністративного суду міста Києва від 21.09.2015 року по справі No826/16447/15 (залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 04.11.2015р., ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.01.2016р.) визнано незаконною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників” від 29 квітня 2015 року No237.
Посилаючись на вищевказані прийняті судові рішення ПАТ “По газопостачанню та газифікації” Донецькоблгаз“ здійснило корегування розрахунків за природний газ з населенням у період, у разі відсутності газових лічильників, з 06.05.2015 року по 31.01.2016 року.
Краматорським управлінням по газопостачанню та газифікації було проведено перерахунок вартості фактично спожитого природного газу за період з травня 2015 по січень 2016 року відповідно до норм споживання, що діяли до прийняття Кабінетом міністрів України спірної постанови.
Разом з тим, звертаю увагу суду на те, що здійснюване ПАТ “По газопостачанню та газифікації” Донецькоблгаз“ та Краматорським УГГ коригування нарахувань за природний газ є порушенням норм чинного законодавства України, порушує законні права та інтереси споживачів, а саме:
Норми споживання природного газу за відсутності газових лічильників встановлені Постановою КМУ від 08.07.1996 No619.
Постановою КМУ від 29.04.2015р. No237 ці норми були змінені з 06.05.2015 року. Як зазначалося вище, постанова Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників” від 29 квітня 2015 року No237 була визнана незаконною та нечинною постановою окружного адміністративного суду міста Києва.
Відповідно до п.10.2 Постанови пленуму Вищого адміністративного суду No7 від 20.05.2013 “Про судове рішення в адміністративній справі” зі змісту статті 162 КАС України випливає, що в разі задоволення позову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень суд повинен зазначити про це в судовому рішенні та одночасно застосувати один із встановлених законом способів захисту порушеного права позивача: про скасування або визнання нечинними рішення чи окремих його положень.
При цьому суди повинні мати на увазі, що одночасне застосування обох способів захисту порушеного права - визнання спірного акта нечинним та скасування такого акта - є помилковим.
Скасування акта суб'єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.
Визнання ж акта суб'єкта владних повноважень нечинним означає втрату чинності таким актом з моменту набрання чинності відповідним судовим рішенням або з іншого визначеного судом моменту після прийняття такого акта.
З викладеного вбачається, постанова КМУ від 29 квітня 2015 року No237 втратила свою чинність з дати набрання чинності постановою окружного адміністративного суду м.Києва від 21.09.2015 – а саме з 04.11.2015 року (дати прийняття ухвали Київським апеляційним адміністративним судом).
Інший момент, з якого оскаржувана постанова КМУ втрачає чинність, судом не визначено.
Таким чином, постанова КМУ “Про внесення змін до норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників” від 29 квітня 2015 року No237, а отже і встановлені нею норми споживання природного газу, зберігали чинність до 04.11.2016 року.
При цьому постановою КМУ від 23.03.2016 No203 (зі змінами) прийняті нові норми споживання природного газу починаючи з 01.02.2016 року.
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 23.03.2016 No203 “Про норми споживання природного газу у разы відстуності газових лічильників” (що діяла до 27.04.2016 року) встановлено, що перерахунок вартості природного газу, спожитого населенням у період застосування норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників, визначених постановою КМУ від 29 квітня 2015 року No237 “Про внесення змін до норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників” здійснюється в порядку, затвердженому Міністерством енергетики та вугільної промисловості України.
Мінрегіонвугілля України такий порядок не затверджувало. При цьому, ані Кодексом газотранспортної системи, ані Кодексом газорозподільних систем не передбачено здійснення постачальниками природного газу відповідних перерахунків обсягів спожитого газу та процедури зведення балансів минулих періодів. Така процедура не може бути передбачена чинним законодавством, так як, вона буде в повній мірі протирічити Третьому енергетичного пакету ЄС.
Крім цього, здійснення перерахунку вартості природного газу, пов’язаного із здійсненням перерахунку обсягів спожитого природного газу у період дії скасованої Постанови No237, та виставлення побутовим споживачам додаткових рахунків, є незаконним, порушує вимоги положень Третього енергетичного пакета ЄС, призводить до порушення прав побутових споживачів, зростає соціальна напруга у суспільстві.
Окрім того, потрібно зазначити, що вищезазначеними судовими рішеннями газопостачальним організаціям не надано ніякого права здійснювати коригування нарахувань за природний газ за минулі періоди.
Таким чином, вважаю дії Відповідача незаконними та протиправними, такими, що порушують мої законні права та інтереси як споживача природного газу, у зв’язку з чим вимушений звертатися до суду з даною позовною заявою.
Додатково зазначаю, що відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ “Про захист прав споживачів” споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав. Згідно до ч.2 Розділу V “Прикінцеві положення” Закону до приведення у відповідність із цим Законом інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.3,4,118,119 ЦПК України, ст.21,22 ЗУ “Про захист прав споживачів”,
ПРОШУ:
1. Визнати протиправними дії Публічного акціонерного товариства “По газопостачанню та газифікації ”Донецькоблгаз” щодо здійснення коригування нарахувань за природний газ для населення у разі відсутності газових лічильників за період з 06.05.2015 року по 04.11.2015 року Позивачу за адресою ________________________ на суму __________________ гривень.
2. Скасувати здійснені Публічним акціонерним товариством “По газопостачанню та газифікації ”Донецькоблгаз” нарахування за період з 06.05.2015 року по 04.11.2015 року Позивачу за адресою __________________________ на суму ________________ гривень. або
2. Зобов'язати Публічне акціонерне товариство “По газопостачанню та газифікації ”Донецькоблгаз” зробити Позивачу перерахунок за природний газ за період з 06.05.2015р. по 04.11.2015р. та зменшити суму заборгованості на ______________ грн.
3. Звільнити мене від оплати судового збору на підставі Закону України «Про захист прав споживачів»
Додаток:
1. Копія паспорту та ідентифікаційного коду.
2. Копія _______________________________ на квартиру.
3. Копія договору з надання послуг по газопостачанню (за наявності).
4. Копія платіжних квитанцій за ________________ 2016 рік.
5. Копія постанови окружного адміністративного суду міста Києва від 21.09.2015
року по справі No826/16447/15.
6. Копія ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 04.11.2015р.,
7. Копія ухвали Вищого адміністративного суду України від 28.01.2016р.
8. Копія листа НКРЕКП від 26.04.2016 No4125/16/7-16.
9. Копія позовної заяви для Сторін по справі – 3 прим.